SJÆLLANDS STORKREDS

Enhedslistens folketingsmedlem

Christian Juhl

Christian Juhl, født 24. februar 1953, er Enhedslistens folketingsmedlem i Sjællands Storkreds.

Han har et langt politisk og fagligt liv bag sig. Først og fremmest i SiD og senere 3F, hvor han siden 1998 har været formand for fagforeningen i Silkeborg, indtil han blev valgt ind i Folketinget i september 2011. Her har han kæmpet for ordentlige løn- og arbejdsvilkår og for international solidaritet. Det sidste har han blandt andet gjort i 3Fs udvalg for solidaritet og bistand, i 3Fs Palæstina-netværk og i forhold til bananarbejdere i Guatemala.

Se mere på Enhedslistens hovedside her.

Åbner i nyt vindue.

• Arbejdsmiljøordfører,

• Uviklingsordfører,

• Ordfører for Rigsfællesskabet (Færøerne og Grønland), Ordfører for nordisk samarbejde (& medlem af Nordisk råd),

• Sydslesvig-ordfører,

• Kirke & livssynsordfører og

• Tingsekretær.

Ordførerskaber

EFTER VALGET

Retfærdig retning for Danmark
Folketingsvalget 2019 har givet Danmark en historisk mulighed for at sætte en ny politisk retning. Læs hele aftalen her (pdf)

DR summerer op - se mere her.

ENHEDSLISTEN  Lolland

Siger tak til alle vælgere, aktivister og  for alle de  gode debatter i valgkampen

Først og fremmest tak til alle der knoklede i valgkampen og til alle der stemte på Enhedslisten på Lolland. :-)

Valget er endt ud med lidt af en gyser, for hvad sker der nu? Bliver det nye flertal brugt? og til hvad?

Det positive vi allerede nu kan konstaterer er at:

• Klimaet kom på dagsordenen så de fleste partier i valgkampen gerne vil betragtes som "grønne".

• Forholdene i daginstitutionerne, nedslidning og andre dele af velfærdssamfundet, der er blevet skåret ned, er kommet på dagsordenen

• Det yderste højre har samlet fået mindre opbakning

• Partier med humanisme i valgkampen gik samlet frem

Vi er selvfølgelig kede af at liste Ø ikke også gik frem som vi havde håbet, men i stedet gik 1 mandat tilbage.

Det ændrer imidlertid ikke på, at vi fortsat vil bruge kræfter på en retfærdig udligning og statslig refusion, afskaffelse af fattigdomsydelser, bedre arbejdsmiljø, gode leveforhold såvel på landet som i byerne og hvad vi ellers har gang i.